Festival d'Avignon
MOJ TAJNI VRT

tekst
Falk Richter

režija
Stanislas Nordey i Falk Richter

umjetnička suradnja
Claire-Ingrid Cottanceau

prijevod
Anne Monfort

glazba
Malte Beckenbach

svjetlo
Philippe Berthomé

scenografija
prema projektu Katrin Hoffmann

video
Martin Rottenkolber

izvode
Stanislas Nordey, Laurent Sauvage, Anne Tismer

produkcija
Festival d’Avignon

koprodukcija
compagnie Nordey, Théâtre national de la Communauté française (Bruxelles), La Comédie de Reims / Festival Reims Scènes d’Europe, Théâtre des Quartiers d’Ivry, Festival Perspectives (Sarrebruck)

uz potporu regije Île-de-France, CENTQUATRE

Čim je otkrio tekstove Falka Richtera, Stanislas Nordey istog trenutka ih je poželio režirati. Proučio je cijelo autorovo djelo, prije nego je odabrao tekstove koji će kasnije činiti prvi dio jednog velikog projekta: Das System, uprizorenog 2008. u Avignonu. Istraživanje se nastavilo 2010. kroz istinski rad u dvoje: Falk Richter prihvatio je napisati komad čiji je redatelj zajedno sa Stanislasom Nordeyem, koji je u isto vrijeme i glumac u predstavi.

To novo djelo organizira se oko intimnog dnevnika kojeg Falk Richter vodi dulji niz godina usporedno s pisanjem drama. Autofikcionalni tekst u prvom licu obogaćuje se tijekom proba u dodiru s glumcima, i u ispreplitanju različitih materijala.

Propitivanje o načinu funkcioniranja društva, spaja se se vrlo osobnim dijelom o promišljanju sebe i odnosu s drugima. Ne prikrivajući se iza izmišljene osobe, autor preuzima govor i kaže « Ja ». On je osoba u vlastitom komadu, priča o osobnim avanturama, izlaže svoj pogled na svijet politke, analizira vlastiti odnos prema kazalištu.

Izdvojena pitanja snažno odjekuju s onima koja napajaju rad Stanislasa Nordeya : opsjednutost kazalištem koje reducira društveni i osobni život, želja za investiranjem političkog u umjetničko djelo, osamljenost pisca u njegovoj želji za iskorakom. Iz tog zajedničkog nemira rođena je hitna želja za tijesnom suradnjom u zajedničkom promišljanju, izmještanju vlastite uloge i puta prema nekom nepoznatom kazalištu kojeg tek treba stvoriti. Tri glumca, Nordey, Tismer, Sauvage, govore, daju svoj glas suvremenoj priči, naseljenoj istinom o jednom bratskom i posebnom susretu između dvojice umjetnika.

Dramski pisac i kućni redatelj Schaubühne u Berlinu, Falk Richter po mnogo čemu je originalna pojava u europskom kazališnom krajoliku. Ne zanemarujući repertoar, otvoreno privilegira suvremene autore kao Sarah Kane, Martin Crimp, Jon Fosse ili Lars Nóren koji oštro kritiziraju društvo. I sam uronjen u kritička promišljanja, Falk Richter je danas jedan od rijetkih njemačkih redatelja koji sam postavlja vlastita dramska djela. Komadi u kojima bez ustupaka analizira liberalistički sistem, vodi nas ravno do naših najdubljih kontradikcija, žudnji i strahova. Njegov politički teatar izravno uvodi gledatelja I govori mu o današnjem svijetu s lucidnošću, učinkovitosti i neosporan humor.

Kazališni i operni redatelj, glumac, umjetnički voditelj Škole Bretonskog narodnog kazališta u Rennesu, Stanislas Nordey je čovjek pozornice. Svako od ovih naličja dopuštaju mud a pronađe ravnotežu: kao redatelj publici otkriva nove tekstove, kao glumac potpuno se fizički daje komadu, kao pedagog osigurava zadaću transmisije znanja.

Stanislas Nordey se prepoznaje u izrazu « redatelj glumaca », njegove režije svjedoče o važnom mjestu glumca: očišćene, koncentrirane su na gest i riječ da gledatelju ne bi ponudile jednu moguću interpretaciju, već mu ostavile slobodu da sam konstruira svoje viđenje dramskog teksta.

Jean-François Perrier

developed by monad, powered by iskon