ŠTO AKO SU OTIŠLE U MOSKVU?

Inspirirano dramom Tri sestre (1900.) Antona Pavloviča Čehova

Redateljica
Christiane Jatahy
Izvođači
Isabela Teixeira, Julia Bernat, Stella Rabello
Adaptacija i scenarij
Christiane Jatahy
Suradnici na scenariju
Isabela Teixeira, Julia Bernat, Stella Rabello, Paulo Camacho
Fotograf i snimatelj
Paulo Camacho
Scenografska koncepcija
Christiane Jatahy, Marcelo Lipiani
Scenograf
Marcelo Lipiani
Kostimografi
Antonio Medeiros, Tatiana Rodrigues
Glazba
Domenico Lancelotti
Oblikovatelji svjetla
Paulo Camacho, Alessandro Boschini
Oblikovatelj zvuka
Denilson Campos
Glazbeni i video tehničar
Felipe Norkus
Video tehničar
Bruno Drolshagen
Snimatelj tona
Ben Hur Correa
Tonski miks
Diogo Magalhaes
Operater svjetla i tehnički koordinator
Leandro Barreto
Inspicijent
Thiago Katona
Organizator gostovanja
Henrique Mariano
Produkcija
Cia Vértice de Teatro uz pomoć Petrobras
Koprodukcija
Le CENTQUATRE – PARIS; Festival temps d’images; Zürcher Theater Spektakel; SESC – Serviço Social do Comércio

Trajanje predstave: 1 sat i 20 minuta (predstava ili film) / pauza od 45 minuta / 1 sat i 20 minuta (predstava ili film)

O predstavi

„U Moskvu! U Moskvu!“ Tko se ne sjeća poziva da se sve napusti iz Čehovljeve Tri sestre.

Za te mlade žene, zauvijek osuđene na provincijsku rutinu, zvuk imena velikoga grada nosio je nadu boljega života. Iz dalekoga Rio de Janeira, Christiane Jatahy čula je njihov plač i uzdrmala sekularne Čehovljeve zadanosti, ubacivši utopijsko „što ako“. Što ako su otišle u Moskvu? i što ako su bili u Moskvi? Kao i kod predstave Julia, kazališna redateljica-producentica perspektivu je dobila pridruživši trima likovima iz predstave četvrtoga: snimatelja. Njegove sirove snimke uživo su montirane sa starijima, a izražavaju želju za promjenom grada i države te sudbine emigracije. Dok se predstava izvodi u prvoj sobi, film koji prikazuje ostatak događaja montiran je uživo i istovremeno projiciran u susjednoj kupaonici. Dvije razine stvaraju dvije moguće reprezentacije istih radnih površina, a pratimo dvije izmjenjujuće vježbe koje pogone odvojena područja kazališta i filma.

Film više nije ograničen na jedinstvenu perspektivu konačnoga proizvoda, već se javlja u formi work in progress, kao izravni doprinos izvedbenoj umjetnosti.

Brazilska redateljica i producentica Christiane Jatahy kombinira resurse kazališta i filma. Sa skupinom Vértice de Teatro, ona izvan okvira kazališta postavlja pitanja odnosa između glumca i publike.

Jean-Louis Perrier

Christiane Jatahy

Christiane Jatahy je spisateljica, kazališna i filmska redateljica. Diplomirala je novinarstvo, kazališnu umjetnost i filozofiju. Njezin rad korespondira s mnogim umjetničkim poljima i novim kreativnim dispozitivima. Od 2004. godine razvija trilogiju Stolica za samoću, dvije za dijalog i tri za društvo, koja se sastoji od drama Studio apartman, Nedostatak koji nas gura i Rez.

Ti projekti su nastali istraživanjem granica između stvarnosti i fikcije na pozornici te kao matrica za spajanje dramaturških dijelova u suradničkom procesu koji uključuje različite dispozitive, s ciljem generiranja kreativnih tenzija i višestrukih relacijskih mreža između scene i publike.

Od 2009. godine njezin rad se širi i na filmsku umjetnosti s filmom Nedostatak koji nas gura koji je sniman 13 sati u komadu, bez rezova i s trima kamerama iz ruke. Montirana verzija postala je dugometražnim filmom koji se prikazuje na međunarodnim festivalima.

U 2010. godini održana je premijera Reza, kazališne predstave koja se montira uživo, s dramaturškom strukturom što se mijenja sa svakom novom izvedbom. Predstava se odvija na pozornici i u okružju kazališta, gdje su podstavljene nadzorne kamere. U Londonu je 2012. godine režirala projekt U sigurnosti svog doma, dokumentarnu video instalaciju koja pokazuje performanse 30 Brazilaca smještenih u engleskim domovima.

Predstava Julia, kombinacija kazalište i filma, imala je premijeru 2011. godina, a nagradu Shell za najbolju režiju osvojila je 2012. godine.

S glumicom Julijom Bernat 2015. godine napravila je video instalaciju Šuma koja hoda, o vezi politike i intime. Od nedavno je stalni suradnik kazališta Odeon, gdje priprema projekt Itaka, inspiriran Homerovim djelima, a koji će imati premijeru u ožujku 2018. godine.