english KUPI ULAZNICE

NACHLASS – Komad bez likova
Rimini Protokoll

Théâtre Vidy-Lausanne, Switzerland

Autori koncepcije
Stefan Kaegi, Dominic Huber (Rimini Protokoll)
Video
Bruno Deville
Dramaturginja
Katja Hagedorn
Asistenti
Magali Tosato, Déborah Helle (stažist)
Asistenti scenografa
Clio Van Aerde, Marine Brosse (stažist)
Produkcija
Théâtre Vidy-Lausanne
Koprodukcija
Rimini Apparat, Schauspielhaus Zürich, Bonlieu Scène nationale Annecy et La Bâtie-Festival de Genève dans le cadre du programme INTERREG France-Suisse 2014-2020, Maillon, Théâtre de Strasbourg, scène européenne, Stadsschouwburg Amsterdam, Staatsschauspiel Dresden, Carolina Performing Arts
Uz podršku
Fondation Casino Barrière iz Montreuxa, Ured gradonačelnika Berlina, Pro-Helvetia, fondation suisse pour la culture
Fotografije
Samuel Rubio

Napomena
Broj gledatelja je ograničen na 50 osoba po izvedbi

Trajanje predstave
1 sat i 30 minuta (bez stanke)

Autorska prava
Rimini Protokoll (Stefan Kaegi, Dominic Huber)

O PROJEKTU

Nachlass - Komad bez likova je scenska intalacija poznatoga njemačkog redatelja Stefana Kaegija, jednoga od tri člana svjetski proslavljena kolektiva Rimini Protokoll, napravljena u produkciji jednoga od vodećih švicarskih kazališta, Théâtre de Vidy iz Lausanne. Stefan Kaegi i njegovi suradnici proveli su dvije godine obilazeći bolnice za njegu neizlječivih bolesnika, opće bolnice, znanstvene laboratorije i pogrebne zavode, domove za smeštaj starijih osoba i religijske centre, pogrebnike, neurologe i advokate – sve one koji se svakodnevno susreću s temom smrti. Zatim su razgovarali s ljudima koji su, svatko iz svojega razloga, odabrali pripremati se za vlastitu smrt. Za neke od njih aranžirani su posebni prostori u kojima je svatko mogao oblikovati svoju osobnu ostavštinu. U svakome od tih prostora otkrivali su se načini na koje oni zamišljaju vlastitu smrt i govorilo o dijelovima života koje oni ostavljaju za sobom, ili su rekonstruirani načini na koje oni zamišljaju prizor smrti, u svakome slučaju, neki dio njihova zavještanja ili nešto što žele podijeliti s drugima prije nego što napuste ovaj svijet. Distanca svojstvena umjetničkom stvaranju dala je tim ljudima smjelosti za osmišljavanje vlastita odlaska i zamišljanja mjesta koje će podsjećati na njih: jedan stariji bračni par odlučio je umrijeti zajedno sjećao se svojega života i mladosti, jedna žena je uspjela ostvariti veliki san prije nego što će umrijeti, jedan se otac obratio kćeri, jedan znanstvenik detaljno ispituje tehničke aspekte vlastite smrti, jedan stanovnik Züricha, turskoga porijekla, svoju smrt gleda kao povratak korjenima i domovini…

STEFAN KAEGI

Stefan Kaegi autor je dokumentarnih kazališnih komada, radio-emisija i radova u urbanim sredinama koje stvara kroz mnogobrojne suradnje. Polazeći od istraživanja, javnih audicija i konceptualnih procesa, on pruža prigodu stručnjacima koji nisu glumci, ali imaju što reći, da progovore. Na taj je način u kazalištu u Baselu režirao Mnemopark, maketu svijeta željeznice, koji je do sada prikazan u više od trideset gradova, od Tokija do Montreala. Više od tri godine putovao je Europom i Azijom s dvojicom bugarskih vozača kamiona u kamionu pretvorenom u pokretno gledalište (Cargo So a). Godine 2008. pokrenuo je Radio Mujezin u Kairu, projekt o pozivu na molitvu u ovo doba tehničke reprodukcije, a 2011. je režirao Bodenprobe Kasachstan o migraciji i nafti u centralnoj Aziji. Kaegi je 2010. nagrađen Europskom nagradom za kulturnu različitost, a 2015. Velikom švicarskom nagradom za kazalište, Hans Reinhart Ring.
Kaegi je jedan od tvoraca Rimini Protokolla, kojemu je ideja vodilja razbijati osjećaj realnosti i prikazati je kroz neobičnu perspektivu. Rimini Protokoll je 2007. dobio kazališnu nagradu Faust, 2008. Europsku nagradu za nove kazališne forme, a 2011. Srebrnoga lava na Venecijanskom bijenalu izvođačkih umjetnosti.

DOMINIC HUBER

Dominic Huber je scenograf i redatelj čiji radovi otvaraju nove prostore performativnih umetnosti. Za njegove je projekte karakterističan tzv. pristup pojačane stvarnosti, u kojima radi na širenju čulnih iskustava, umetnički oblikujući i aktivirajući i manipulirajući stvarnim prostorima i situacijama. Kao rezultat toga, publika se aktivno uključuje i istražuje iznenađujuće osobine svojega okruženja. Od 2008. redovito surađuje sa Stefanom Kaegijem, a zajedno s Bernhardom Mikeskom autor je serije kazališnih instalacija u Schauspielehaus u Frankfurtu, Bochumu i Hamburgu. Dominic Huber stalni je predavač Univerzitetu umjetnosti u Zürichu.